Το κρέας είναι η διατροφική επιλογή των ανδρών
Μπορεί οι επιστήμονες να δυσκολεύονται να εξηγήσουν ικανοποιητικά τις διατροφικές επιλογές των ανδρών, τα αποτελέσματα όμως μιας νέας μελέτης είναι σαφή: οι άνδρες προτιμούν τα πιάτα όπου πρωταγωνιστεί το κρέας και όχι τα λαχανικά.
Στην Αμερική, αλλά και σε 20 ακόμα χώρες που ασπάζονται τη δυτική κουλτούρα, φαίνεται πως η κοινή γνώμη αντιλαμβάνεται μια μεταφορική σύνδεση ανάμεσα στον ανδρισμό και την κατανάλωση κρέατος. Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, πρόκειται για μια ισχυρή ψυχολογική συσχέτιση που επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές του άνδρα, ενισχύει την προτίμησή του στο κρέας κι αποθαρρύνει τη συστηματική κατανάλωση λαχανικών.
Οι ερευνητές εξέτασαν την ασυνείδητη αντίληψη των ατόμων για συγκεκριμένες τροφές και προχώρησαν σε ανάλυση των περιγραφών σε 23 γλώσσες. Βρέθηκε πως, ενώ το κόκκινο κρέας θεωρείται ένα παραδοσιακά ισχυρό, ανδρικό γεύμα, οι διατροφικές εναλλακτικές, όπως είναι η σόγια, θεωρούνται αδύναμες κι ανεπαρκείς. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι κάπου εδώ βρίσκεται η εξήγηση της αποτυχίας των εκστρατειών υγιεινής διατροφής που απευθύνονται στους άνδρες.
Η εξέταση των ευρημάτων με μεγαλύτερη ακρίβεια αναδεικνύει πως τα γεύματα που περιέχουν καθαρό, μυώδες, κόκκινο κρέας, όπως είναι το φιλέτο ή η μπριζόλα θεωρούνται στη δυτική κουλτούρα ακόμη πιο «ανδρικά» σε σύγκριση με αυτά που περιέχουν κρέας που έχει υποστεί κάποια επεξεργασία, όπως είναι για παράδειγμα τα μπιφτέκια.
Οι ειδικοί πιστεύουν πως οι διατροφικές αυτές επιλογές είναι κατάλοιπα από την εποχή του άνδρα κυνηγού. Στο παρελθόν η κατανάλωση κρέατος συνδεόταν με τη δύναμη και την ισχύ. Στην κοινωνική εξέλιξη του ανθρώπου ήταν πολύ σημαντικό οι άνδρες να έχουν ισχυρότερο μυϊκό σύστημα από τις γυναίκες, έτσι ώστε να είναι ικανοί για κυνήγι και για πάλη. Η συσχέτιση αυτή ανάμεσα στην κατανάλωση κρέατος και το δυνατό μυϊκό σύστημα ισχύει ακόμα και σήμερα, αν και πλέον γνωρίζουμε ότι δεν είναι συγκεκριμένα το κόκκινο κρέας που ενισχύει το μυϊκό σύστημα, αλλά η κατανάλωση πρωτεϊνών εν γένει.
Οι συγγραφείς της μελέτης αναφέρουν πως τα ευρήματα μπορεί να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη νέων πρωτοβουλιών που θα ωθήσουν τους άνδρες προς άλλες διατροφικές επιλογές. Οι διατροφικές καμπάνιες δεν είναι αποτελεσματικές, όταν επιχειρούν μόνο την εκπαίδευση των ατόμων αναφορικά με τις υγιεινές επιλογές. Χρειάζεται η ανάπτυξη πρωτοβουλιών που να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των ανδρών και να βοηθούν με κάθε τρόπο, ακόμα και με την εξωτερική εμφάνιση των εναλλακτικών χορτοφαγικών γευμάτων, στην τροποποίηση των διατροφικών συνηθειών τους.
Πηγή: msnbc